آمار مطالب

کل مطالب : 870
کل نظرات : 52

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 38
باردید دیروز : 28
بازدید هفته : 138
بازدید ماه : 138
بازدید سال : 332
بازدید کلی : 9040

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آرامش بهاری و آدرس aramesh_bahari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395
نظرات
  خانواده پهپادهای
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، پوشش هوایی مناسب با کمترین هزینه، اجرای قابلیت‌های پدافندی، رصد اطلاعاتی منطقه و ارسال اطلاعات به مراکز کنترل و فرماندهی، کنترل مرزها و مقابله با انواع تهدیدات، رصد آن‌لاین تحرکات دشمن در مناطق عملیاتی، و شناسایی اهداف عملیاتی دشمن در دوردست‌ها سبب توجه ویژه به سامانه‌های کم‌هزینه و پر بازده پهپادی در منازعات 10 ساله اخیر جهان شده است. (پرنده هدایت‌پذیر از دور به اختصار "پهپاد" نامیده می‌شود)
 
جمهوری اسلامی برای نخستین بار در دوران جنگ تحمیلی از پهپادها استفاده کرد؛ در آن دوران که کشور به لحاظ تسلیحاتی  و ادوات جنگی سخت در مضیقه و در شرایط تحریمی به سر می‌برد، با تکیه بر دانش بومی و توان متخصصان داخلی جهت شناسایی محورهای عملیاتی و جمع‌آوری اطلاعات از مواضع دشمن بعثی، نسبت به ساخت این گونه سامانه‌ها اقدام کرد.
 
به‌کارگیری پهپاد شناسایی با نام "مهاجر" ساخت رزمندگان اسلام سبب شد تا به‌رغم کاستی‌های آن دوران، عکس‌های مفیدی از عمق سه کیلومتری مواضع دشمن تهیه شود و این دستاورد به‌عنوان نقطه عطفی در استفاده از این نوع تکنولوژی در دوران دفاع مقدس مطرح شود، تا فتح بابی جهت گسترش روند رو به رشد صنعت دفاعی کشور در این عرصه باشد.
 

ابابیل 1
 
پس از جنگ تحمیلی با توجه به تغییر در نوع منازعات، گسترش فزاینده وسعت مناطق عملیاتی و تغییر در نوع دفاع و نحوه موضع‌گیری نیروهای درگیر، در جنگ‌های نوین وضعیتی ایجاد شد که به‌واسطه آن باید در فواصل زمانی اندک نسبت به شناسایی و دریافت اطلاعات دقیق از طرف منازعه اقدام به رصد کرد؛ تا ضمن درک شرایط  صحنه نبرد، تدابیر لازم جهت واکنش سریع و مؤثر اتخاذ شود.

* ایران جزو 4 کشور اول سازنده سامانه‌های پهپادی
 
ایران اسلامی که بیش از 4 دهه در این رابطه تلاش و ممارست تحقیقاتی و صنعتی داشته است؛ امروز توانسته  با استفاده از تکنولوژی مدرن و ظرفیت‌های داخلی ده‌ها مدل از پهپادهای پیشرفته که هرکدام با توجه به نوع طراحی خود قابلیت‌های ویژه‌ای را دارند، بسازد و به تولید انبوه برساند؛ به‌طوری که طبق شواهد توانسته خود را به‌عنوان چهار کشور برتر دنیا در ساخت و تولید اینگونه سامانه‌ها مطرح کند.

شرکت صنایع هوایی قدس برنامه توسعه پهپاد ابابیل را در سال 1986 آغاز کرد و نخستین نمونه‌های عملیاتی این پرنده در سال 1993 عملیاتی شدند. البته تاکنون نمونه‌های مختلفی از این پهپاد معرفی شده است.

در نمایشگاه هوایی کیش در سال 2002 پهپاد ابابیل به‌عنوان محصولی از شرکت صنایع هواپیماسازی ایران "هسا" در معرض دید قرار گرفت و از آن به بعد توسعه بخشی از سامانه‌های پهپادی بر عهده همین سازمان بوده است.

همچنان که عنوان شد پهپاد ابابیل در حال حاضر عملیاتی و خط تولید آن تحت نظر این سازمان (هسا) نیز فعال است. براساس گزارش رسانه‌های داخلی در سال 1385 تولید 58 فروند ابابیل در دستور کار قرار داشته است.
 
 
ابابیل 3 بر فراز اف5های نهاجا
 
* "ابابیل" در اختیار نیروهای حماس

علاوه بر نیروهای مسلح ایران برخی مشتریان خارجی نیز از ابابیل استفاده می‌کنند. گزارش‌هایی در مورد فروش این پهپاد به لبنان و سودان منتشر شده و پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه معتبر جینز در تابستان 2014 اعلام کرد نیروهای حماس نیز از این پهپاد استفاده می‌کنند.

* "ابابیل"؛ از تصویربرداری ناو "یو اس اس" آمریکا تا نفوذ در قلب مواضع رژیم صهیونیستی

از سال 2004 گزارش‌هایی مبنی بر انجام عملیات شناسایی توسط ابابیل بر فراز آسمان سرزمین‌های اشغالی نیز منتشر شده که برخی از این گزارش‌ها حاکی از نفوذ تا عمق استراتژیکی رژیم صهیونیستی بوده است.

براساس این گزارش یکی دیگر از شاهکارهای این پرنده بدون سرنشین اقدام به فیلم‌برداری از ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان آمریکاست؛ که پخش تصاویر مربوط آن بُهت و حیرت دشمنان و تحسین هم‌پیمانان ایران اسلامی را در پی داشت.

همچنین منابع آمریکایی در تاریخ 25 فوریه 2009 اعلام کردند که نیروهای این کشور مستقر در عراق یک فروند پهپاد ابابیل را مورد شناسایی قرار داده‌اند.
 
 
* قابلیت‌های عملیاتی پهپاد "ابابیل"/ ارتقای سامانه خلبان خودکار "ابابیل"

این گزارش می‌افزاید؛ بدنه این پرنده استوانه‌ای شکل است. دم عمودی نسبتا بزرگ این پرنده دارای عقب‌رفتگی زیادی است. بال اصلی این پرنده با تو رفتگی ملایم در قسمت زیرین در انتهای بدنه نصب شده و بال جلویی (کانارد) با مقداری تو رفتگی روی بدنه کمی عقب‌تر از دماغه قرار گرفته است.

جنس سازه این پهپاد فلزی است؛ اما نمونه ابابیل T از مواد مرکب ساخته شده است. سیستم هدایت و کنترل پرواز ابابیل ساخت ایران است و می‌تواند عملیات پروازی شامل حفظ ارتفاع، ردیابی راداری و دورسنجی را انجام دهد و علاوه بر نمایش داده‌های پروازی آنها را ذخیره می‌کند. برای ماموریت‌هایی با برد بیشتر سامانه خلبان خودکار ابابیل نیز توسعه یافته است. یک سامانه عملیاتی ابابیل شامل دو فروند پرنده یک ایستگاه زمینی، پرتابگر و خودروهای پشتیبانی زمینی است.
 
مشخصات اعلام شده برای ابابیل-3 شامل بیشینه سرعت 200 کیلومتر بر ساعت، مداومت پروازی 4 ساعت، برد 100 کیلومتر (رفت و برگشت)، سقف پرواز 5000 متر و قابلیت عکس‌برداری و فیلم‌برداری در شب و روز است.

* سازوکار نشست و برخاست "ابابیل" سپاه اسلام

ریل پرتاب نیوماتیک ابابیل ساخت شرکت هسا بوده و بر روی یک کامیون بنز 911 نصب می‌شود. همچنین امکان پرتاب ابابیل با کمک راکت تقویتی نیز وجود دارد. طریقه فرود این پرنده به‌صورت سینه‌مال است و همچنین امکان تامین آن توسط چتر نیز وجود دارد. ابابیل مدل B نمونه اولیه تولیدی این پهپاد است؛ که از سال 1993 در خدمت واحدهای عملیاتی است. این مدل عمدتا به‌عنوان هدف هوایی برای یگان‌های پدافند هوایی آجا بکار گرفته می‌شود.
 
 
 

* مدل ارتقا یافته "ابابیل" با قابلیت حمل سرجنگی 45 کیلوگرمی

نمونه کوتاه‌برد ابابیل 2 اولین پرواز خود را در اکتبر 1997 انجام داد. سامانه کنترل پرواز این پرنده بهینه‌سازی شده است. پهپاد میان‌برد ابابیل S، نمونه ارتقا یافته ابابیل 2 است؛ که در اوایل سال 2000 معرفی شد. ابابیل T نمونه تهاجمی با قابلیت حمل سر جنگی 45 کیلوگرمی است؛ که تعبیه دو سطح عمودی در انتها، دم آن را از سایر نمونه‌های ابابیل متمایز می‌کند.

*"ابابیل" در اختیار حزب الله لبنان

خانواده "ابابیل" یکی از مهم‌ترین سامانه‌های پهپادی نیروهای مسلح کشور محسوب می‌شود؛ که تاکنون در چندین مدل مختلف ارتقا یافته و با توجه به قابلیت‌های عملیاتی که دارد، قادر است پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی و عملیاتی جبهه مقاومت در برابر تروریست‌های تکفیری باشد.

این پهپاد با قابلیت حمله به انواع اهداف زمینی ثابت و متحرک در لبنان با نام مرصاد 1 شناخته می‌شود.


     
تعداد بازدید از این مطلب: 82
برچسب‌ها: پهباد , ابابیل ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 27 ارديبهشت 1395
نظرات
  بازدید فرمانده کل ارتش از گردان موشکی گروه پدافند هوایی کنارک

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی با حضور در بخش‌های مختلف گروه پدافند هوایی کنارک، از طرح‌ها و پروژه‌های انجام شده در این گروه بازدید و با حضور در گردان موشکی توان رزمی این گروه پدافندی را بررسی و ارزیابی کرد.

وی در پایان با حضور در مسجد تازه تاسیس فاطمه الزهرا(س) گروه پدافند هوایی کنارک در نماز جماعت ظهر و عصر را شرکت کرد.

گفتنی است در این بازدید سرتیپ دوم سپهری‌راد معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) فرمانده کل ارتش را همراهی کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 25 ارديبهشت 1395
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 60
برچسب‌ها: خدا , بزرگ , من , هیچ ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 26 ارديبهشت 1395
نظرات

با وجود اقدامات رسانه‌ای گسترده ایالات متحده مبنی بر تلاش شبانه روزی برای نابودی گروه تروریستی داعش و با گذشت پنج سال از اعلام موجودیت آن، کماکان هیچ اثری از تضعیف نقش آن در معادلات امنیتی غرب آسیا دیده نمی‌شود!

، چرا با وجود اقدامات رسانه‌ای گسترده ایالات متحده مبنی بر تلاش شبانه روزی برای نابودی گروه تروریستی داعش و با گذشت پنج سال از اعلام موجودیت آن، کماکان هیچ اثری از تضعیف نقش آن در معادلات امنیتی غرب آسیا دیده نمی‌شود؟ پاسخ به این سوال را باید در نقشه کاخ سفید برای این منطقه دانست. نشریه "فاریسن افرز" در شماره جدید خود صراحتا تضعیف و کمرنگ شدن نقش داعش در منطقه را موجب قدرت گرفتن دولت بشاراسد و به تبع آن، محور مقاومت دانسته و برهمین اساس، استراتژی ایالات متحده را در مدارا و حفظ داعش در این منطقه دانسته است.

این توافق بین سایکس(Mark Sykes) دیپلمات انگلیسی و پیکو(George Picot) دیپلمات فرانسوی در نه می 1915 تنظیم و توسط وزرای خارجه دو کشور امضا شد و به قرارداد "سایکس- پیکو" معروف است و هنوز مرزهای کشورهای عربی در چارچوب آن قرارداد تعریف می‌شوند. مرزها طوری تعیین شده بودند که کشورها دارای مذاهب و قومیت‌های مختلف باشند تا استخوان لای زخم برای روز مبادا حفظ شود. یک فرمانده داعش، در یک ویدیو پایان توافق سایکس- پیکو را اعلام کرد و رهبر داعش ابوبکر بغدادی، در جولای 2014 در یک سخنرانی در مسجد جامع‌النور موصل اعلام کرد که "این پیروزی خجسته تا آخرین میخ بر تابوت توطئه سایکس- پیکو؛ متوقف نخواهد شد." و در یک حرکت نمادین با بلدوزر، داعش مرز سوریه – عراق را، از بین برد. در این توافق، سوریه، لبنان و سیلیسیای ترکیه در کنترل فرانسه و فلسطین، اردن، مناطق اطراف خلیج فارس و بغداد به بریتانیا واگذار شد.

در این توافق آمده بود انگلیس و فرانسه به طور موثری این مناطق را کنترل خواهند کرد. این کنترل از طریق حکومت‌ها و مدیریت های سیاسی این کشورها که عرب خواهند بود، تحقق خواهد یافت. شمال سوریه و بین‌النهرین منطقه نفوذ فرانسه و عربستان و دره اردن منطقه نفوذ بریتانیا خواهند بود. بیت‌المقدس با مدیریت بین‌المللی اداره خواهد شد.

اصلاحات عمیق سیاسی که احتمالا می‌تواند عراق و سوریه را به کشورهایی با ثبات تبدیل کند، هنوز در هیچ کشوری آغاز نشده است. العبادی تلاش کرد تا آرام آرام چند قدم بردارد ولی ناکام ماند. "بشاراسد" حتی تلاش هم نکرد و صرفا بر نیاز کشورش به برگزاری یک انتخابات پافشاری کرد. پیشرفت در مبارزه علیه داعش نیز ممکن است تنها باعث سرکوب‌های بیشتر از سوی دولت‌های عراق و سوریه شود و مشوقی برای کسانی باشند که تنها راه حل در تولید مرزهای جدید می‌دانند.

جفری گلدبرگ، نویسنده و خبرنگار مجله اتلانتیک و خالق کتاب "زندانیان: داستان دوستی و ترور" در مقاله‌ای با عنوان نقشه جدید خاورمیانه به طور گویایی به راهبرد آمریکا در قبال کشورهای منطقه اشاره می‌کند: زمانی که ما برای روی آماده سازی نقشه همراه مقاله کار می‌کردیم، توهم و اغراق را کنار گذاشتیم. با این حال وقتی که امروز به آن می‌نگریم اصلا خیالی به نظر نمی‌رسد. ما تقسیم سودان به دو کشور را پیش بینی کرده بودیم. (اگرچه آنچه را که امروز سودان جنوبی می‌نامند، "سودان جدید" نام نهادیم.) ما "حزب اللهستان" را در بخشی از لبنان ایجاد کردیم که عملا امروز وجود دارد. شمال حزب اللهستان در کنار سواحل مدیترانه در سوریه "جمهوری علوی" قرار دارد.

این یکی از نتایج نیمه قابل قبول کوتاه مدت جنگ سوریه به رهبری بشاراسد است. همچنین در نقشه ما، سوریه مناطقی را به "دروزستان" واگذار می‌کند که در مناطق نزدیک به مرزهای "اردن کبیر" قراردارد. البته عراق هم به کشور تقسیم شده است و کشور کردستان کنترل مناطق کردنشین ترکیه را هم به دست گرفته است. یکی از الحاقات نیمه هوشمندانه به این نقشه- منطقه خودمختار بدون‌ها- است؛ چیزی که می‌توانست پیش از کودتای نظامی اخیر مصر و نقشه ارتش مصر برای حفظ صحرای سینا از قبایل جهادی در شبه جزیره سینا در آن منطقه تکمیل شود. من در آن مقاله منتقد بسیار جدی غرور امپریالیستی بودم که محرک تقسیم‌بندی سایکس- پیکو خاورمیانه توسط بریتانیایی و فرانسوی‌ها بود. اما با این حال به نظرم چینش سایکس- پیکو سهوا مترقی بود. سازندگان خاورمیانه جدید مردمی از اقوام مختلف و اعتقادات متنوع ( ویا جریان‌ها مختلف ازیک مذهب9 را در کشورهایی که قرار بود مدرن، چند فرهنگی و چند فرقه‌ای باشند قرار دارند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 25 ارديبهشت 1395
نظرات

افسران - تکه نان ...

تعداد بازدید از این مطلب: 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 26 ارديبهشت 1395
نظرات

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:  بخش مهمی از توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران نشأت گرفته از اقتدار نیروی دریایی راهبردی است و این اقتدار مرهون تدابیر مقام مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا است .به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در جمع  کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی(ره) نوشهر ضمن برشمردن گوشه هایی از دلاور مردی های نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: دفاع  34 روزه تکاوران دریایی ارتش درخرمشهر، تأمین امنیت جزایر و سکوهای نفتی کشور، شرکت در عملیات بیت المقدس همراه با سایر نیروهای ارتش و سپاه، حضور فعال در عبور از رود کارون و اسکورت کاروان های تجاری و نفت کش،از جمله اقدامات مهم نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس بود.وی  افزود: به سبب واقع شدن ایران در منطقه  مهم و راهبردی جنوب غربی آسیا و در اختیار داشتن سواحل طولانی در شمال و جنوب کشور، نیروی دریایی و بحث دریا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با اشاره به سند چشم انداز  1404 تصریح کرد: قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران همواره به عنوان یکی از مولفه های قدرت ملی به شمار  می آید که در این میان نقش نیروی دریایی ارتش در تأمین امنیت و منافع ملی بسیار تعیین کننده  است.

تعداد بازدید از این مطلب: 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 27 ارديبهشت 1395
نظرات

سامانه‌های "آرو" می‌توانند با موشک‌های غول‌پیکر "عماد" و "سجیل" منهدم شوند.

انهدام سامانه‌های

تعداد بازدید از این مطلب: 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395
نظرات

افسران - نحن قوه

تعداد بازدید از این مطلب: 87
برچسب‌ها: موشک , ضدهوایی , صیاد2 ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395
نظرات

امیر سرلشکر ستاد عطاء الله صالحی، فرمانده کل ارتش صبح امروز از پایگاه دریایی پسابندر و یگان هوادریای منطقه سوم نیروی دریایی ارتش بازدید کرد.به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، سرلشکر صالحی در این بازدید که فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز وی را همراهی می کرد؛ پیشرفت های حاصل شده در راستای توسعه سواحل مکران و حضور نیروی دریایی راهبردی ارتش در سرتاسر این سواحل عظیم در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا را مورد ارزیابی قرار داد.

تعداد بازدید از این مطلب: 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 16 ارديبهشت 1395
نظرات

افسران - خنده ...

تعداد بازدید از این مطلب: 82
برچسب‌ها: پدر , فرزند , شرمندگی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 17 ارديبهشت 1395
نظرات

افسران - به افتخار دانشمندان گمنام وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح

تعداد بازدید از این مطلب: 92
برچسب‌ها: تجهیزات , ارتش ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 18 ارديبهشت 1395
نظرات

افسران - ما هم از کم بودن تعدادمان در مقابل ظلم و استکبار نترسیم

تعداد بازدید از این مطلب: 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 19 ارديبهشت 1395
نظرات

افسران - موشک بالستیک شهاب 3 / اقتدار نظامی جمهوری اسلامی

موشک بالستیک شهاب 3
طول: ۱۶٫۵۸ متر - قطر: ۱٫۳۸ متر
وزن: ۱۷۸۰ تا ۲٫۱۸۰ کیلوگرم 
برد: ۲۵۰۰ کیلومتر
موتور: موتور تک مرحله‌ای با سوخت جامد
کلاهک: ۱۲۰۰ کیلوگرم
دقت: 30متر - ساخت: 1997

 

تعداد بازدید از این مطلب: 85
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 17 ارديبهشت 1395
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 16 ارديبهشت 1395
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 91
برچسب‌ها: وای فای , قاتل , کتاب ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 19 ارديبهشت 1395
نظرات

به گزارش واحدمرکزی خبر با تصمیم سلمان شاه عربستان که دولت این کشور را به صورت گسترده ترمیم کرد خالد الفالح به عنوان وزیر انرژی، صنعت و منابع معدنی جانشین علی النعیمی شد که از شخصیت های با نفوذ در سازمان کشورهای صادر کننده نفت ( اوپک ) به حساب می آمد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریاض، برکناری النعیمی که از سال 1995 وزیر نفت عربستان بود در حالی صورت گرفت که این کشور به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت جهان از حدود دو سال قبل سیاستی را در پیش گرفته که به سقوط قیمت در بازارهای بین المللی منجر شده است. اما النعیمی که همواره از جایگاه خود برای تحت تاثیر قرار دادن سیاست نفتی کشورهای عضو اوپک استفاده می کرد ابتدای امسال از تصمیم خود برای بازنشستگی به مناسبت ترمیم دولت عربستان در ماه مه خبر داده بود. فایننشال تایمز ماه ژانویه این خبر را به نقل از منابع صنعت انرژی عربستان منتشر کرده بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 86
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 15 ارديبهشت 1395
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 15 ارديبهشت 1395
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 1 ارديبهشت 1395
نظرات
  نداجا در زمینه ساخت جنگ‌افزارها به بیگانگان وابسته نیست

به گزارش دفاع پرس به نقل از روابط عمومی نداجا، آیین تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران و رونمایی از گنجینه عرفان شهدای نیروی دریایی ارتش امروز (سه‌شنبه) با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری و مسئولین استان مرکزی در اراک برگزار شد.

امیر سیاری طی سخنانی در حاشیه این مراسم گفت: این نیرو با اقتدار هرچه تمام‌تر از مرزهای آبی کشور و خطوط تجاری در همه نقاط دنیا حراست می‌کند.

فرمانده نداجا ادامه داد: خودکفایی در نیازها، توانمندی فنی و تخصصی، تربیت نیروی انسانی متعهد، مجرب و ساخت تجهیزات مدرن نظامی، تفاوت بارز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با سال‌های قبل از پیروزی انقلاب است.

وی تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی هیچ‌گونه وابستگی به خارج کشور در زمینه ساخت جنگ‌افزار، تسلیحات و ادوات نظامی ندارد و همه تجهیزات نظامی مورد نیاز خود را با بهره‌گیری از کارشناسان زبده و کارآزموده تامین می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: رزمندگان استان مرکزی از قبیل کاوه نبیری، رحیم آنجفی و سیاوش امیری نقش سازنده ای در موفقیت عملیات ها در هشت سال دفاع مقدس داشتند.

دریادار سیاری افزود: صلابت و اقتدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی مدیون خون پاک شهداست و وظیفه آحاد مردم و خادمان در حوزه های نظامی نیز این است که راه مقدس شهدا را ادامه داده و پاسدار راستین فرهنگ ایثار و شهادت باشند.

فرمانده نداجا در سفر یک روزه به استان مرکزی ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در این استان، در همایش تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و همایش نقش دریا در اقتصاد مقاومتی شرکت می‌کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 3 ارديبهشت 1395
نظرات
  اهدای اولین فیلم داستانی مدافعان حرم به خانواده شهید صدرزاده/پدر شهید صدرزاده: خانواده شهدا حامی فیلم‌های ارزشی و دفاع مقدس هستند

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، پنج‌شنبه هفته گذشته همزمان با روز ولادت با سعادت امام علی علیه‌السلام و روز پدر، عوامل فیلم داستانی «هنگامه» و دست‌اندرکاران جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور در منزل شهید مدافع حرم، شهید مصطفی صدرزاده نسخه‌ای از این فیلم را به عنوان اولین فیلم داستانی با موضوع مدافعان حرم به همراه دستکش «ننه عصمت»، به خانواده این شهید و همچنین شهید محمد آژند دیگر شهید مدافع حرم تقدیم کردند.

بنابرین گزارش، مهدی قاسمی، همرزم شهید صدرزاده، در ابتدای این مراسم که در حسینیه منزل شهید صدرزاده و با حضور اهالی منطقه کهنز شهرستان شهریار که تاکنون سه شهید در راه دفاع از حریم اهل بیت(ع) تقدیم کرده‌اند برگزار شد، با بیان اینکه هنرمندان و افراد خوبی در مسائل فرهنگی داریم، گفت: موضوع مدافعان حرم، از جمله مواردی است که امروز ضرورت  دارد به آن توجه شود.

وی با بیان این که دغدغه مدافعان حرم به همه جامعه سرایت می‌کند، ادامه داد: اولویت‌بندی در جامعه، شرط مهمی است و امنیت، مهم‌ترین اولویت هر جامعه‌ای است، شهدایی مثل صدرزاده، آژند، عفتی و شهدای ارتشی که اخیرا به شهادت رسیدند تا امروز ما باشیم.

همرزم شهید صدرزاده اظهار داشت: همانند زمان دفاع مقدس، برخی فکر می‌کنند بیان این مسائل کلیشه‌ای است در حالی که اگر این طور مسائل کلیشه‌ای و به فراموشی سپرده شود، ما به چالش کشیده می‌شویم.

وی با بیان این که اگر این مصطفی صدرزاده‌ها نمی رفتند، امروز چنین فیلمی هم ساخته نمی‌شد، گفت: شهدای مدافع حرم، از تمام تعلقاتشان گذشتند تا ما امنیت و آرامش داشته باشیم.  در این شرایط، وقتی چنین فیلمی ساخته می‌شود باید سپاسگزار عوامل فیلم باشیم که مطمئنا مأجور هستند.

این مدافع حرم، افزود: در مشهد، در زمان اکران فیلم «شیار 143» وقتی با خانم آبیار کارگردان فیلم صحبت می‌کردم، گفتند اگر صد فیلم هم می‌ساختم این قدر از من حمایت نمی‌شد که به خاطر ساخت این فیلم از من حمایت شد.

وی خطاب به عوامل تصریح کرد: این پشتوانه مردمی برای عوامل این فیلم و دیگر فیلم‌هایی که با دغدغه مردمی ساخته شده‌اند، وجود دارد و از طرف دیگر خانواده شهدا هم تا پای شهادت پشت چنین آثاری هستند.

همرزم شهید صدرزاده با بیان اینکه فیلم «هنگامه» به عنوان اولین فیلم داستانی درباره مدافعان حرم، شروع کار است، تاکید کرد: از عوامل فیلم توقع داریم که در ادامه درباره این موضوع، فیلم‌های بلند هم بسازند.

پدر شهید صدرزاده نیز در این مراسم، ضمن تشکر صمیمانه از عوامل فیلم «هنگامه» که به فکر ساختن چنین فیلمی افتادند، اظهار داشت: جشنواره مردمی فیلم عمار، از دل مردم برخاسته است و خارج از ظواهر و رنگ و بوهایی که برای جذابیت فیلم به کار می‌برند، حرکت می‌کند و مسائلی را که از نظر مردم دور است، نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه خیلی از افراد از مسائل فرهنگی جامعه اطلاع ندارند، ادامه داد: فیلمسازان و اصحاب رسانه باید تلاش کنند، مسائل و فشارهایی را که در جامعه است، به مردم بشناسانند؛ برای نمونه در شهر خودمان، خانواده‌ای داریم که به خاطر وضعیت مالی، ده روز است که امکان خرید شیرخشک برای فرزندش را ندارد و با آب قند تغذیه می‌کنند، اصحاب هنر و رسانه‌ این‌گونه مسائل را باید نشان دهند.

وی با اشاره به شهادت جوان 17 ساله‌ افغانستانی که به تازگی پیکرش بازگشته است، خاطرنشان کرد: مادر این شهید وقتی به معراج الشهدا رفت، می‌گفت من این فرزندم را به رهبرم هدیه کردم. شاید تا قبل از جنگ سوریه، تصور ما از افغانستانی‌ها چیز دیگری بود ولی امروز ما فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان و... را داریم، اصحاب هنر و رسانه باید تمام جامعه را نسبت به این موارد مطلع کند و بهترین جا برای این مسائل جشنواره عمار است.

پدر شهید در بخش دیگری از سخنانش گفت: در طرف مقابل، دشمن، تیرهای فرهنگی از طرق مختلف به جامعه ما می‌زند ولی ما هنوز نتوانستیم سینمای خود را طوری تنظیم کنیم که بتوانیم در جامعه خودمان تاثیر بگذاریم و این نشان می‌دهد که هنوز خیلی کار داریم و کسانی که در مسائل فرهنگی، اهل فکر و فن هستند، باید در این مسیر حرکت کنند.

پدر شهید صدرزاده با اشاره به برخی شایعات گفت: کسانی که مقایسه مادی می‌کنند بیایند هر آنچه را که دارم از من بگیرید ولی یک دست فرزندم را به من بدهند؛ کسانی که مقایسه می‌کنند عدد بالاتری بگیرند و یک شب در جبهه بخوابند؛ برای اینکه چنین مقایسه‌های مادی نشود، این، وظیفه امروز اصحاب رسانه است که فیلم بسازند و این مسائل را به تصویر بکشانند و مردم را آگاه کنند.

این پدر شهید اظهار کرد: با همان اسلحه‌ای که دشمن، جامعه ما را هدف گرفته است، باید هنرمندان ما با همان سلاح مقابل آنها بایستند و جامعه خود را نجات دهیم.

وی با بیان اینکه باید نسبت به مسائل جامعه حساس بود، خاطرنشان کرد: وقتی آثاری که تولید می‌شوند جذاب و تاثیرگذار باشند، قطعا در همه جا دیده می‌شود.

بنابرین گزارش، پس از نمایش فیلم داستانی «هنگامه»، امیر داسارگر، کارگردان و سوگل طهماسبی، بازیگر فیلم، نسخه‌ای از این فیلم و دستکش «ننه عصمت» را به همراه عروسک‌های مردمی پویش حمایت از مدافعان حرمرا به خانواده شهید مصطفی صدرزاده و شهید محمد آژند اهدا کردند.

تعداد بازدید از این مطلب: 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 5 ارديبهشت 1395
نظرات
  مراقب رفتار هویتی بچه ها در فضای مجازی باشید

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس،رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا با اشاره به افزایش بازیهای آنلاین گفت: با توجه به افزایش بازیهای آنلاین شاهد افزایش آسیبهایی هستیم که آینده کودکان و نوجوانان را تهدید می کند.

سرهنگ رضا آذردرخش تصریح کرد: عدم نظارت صحیح والدین بر فعالیت آنلاین کودکان و نوجوانان و همچنین نظارت بر فعالیت دوستان مجازی فرزندان خود باعث می شود آنها به راحتی در دام مجرمان سایبری بیفتند و به راحتی از آنها سوء استفاده شود.

وی افزود: بازیهای آنلاین بهترین بستر برای مجرمان سایبری است که بتوانند کودکان و نوجوانان را قربانی امیال پلید و شوم خود کنند.

این مسئول با توجه به دوران بلوغ و احساسات این دوره گفت: برخی از نوجوانان با توجه به محدودیت های مالی که دارند در این دوره به دنبال به دست آوردن منابع مالی برای مطرح کردن خود هستند، لذا دست به هر اقدامی می زنند و بستر فضای سایبر را بسیار مناسب برای کارهای خود می بینند.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا افزود: متاسفانه نوجوانان برای اخذ فالو و جلب محبوبیت و مطرح کردن خود در شبکه های اجتماعی و یا بازیهای آنلاین اقدام به تغییر ظاهری هویت جنسیتی خود در فضای مجازی می کنند و با تهیه عکس جنس مخالف جنسیت حقیقی خود در شبکه های اجتماعی و یا بازیهای گروهی آنلاین و... اقدام به فعالیت می کنند. فعالیتی که جنسیت حقیقی آنها نیست و ادامه این رفتار بر شخصیت روحی و روانی و رفتار آنها تاثیر می گذارد.

سرهنگ آذردرخش ادامه داد: به عنوان مثال در برخی شبکه های اجتماعی و به خصوص بازیهای کامپیوتری و آنلاین مثل کلش آف کلنز شاهد نوجوان پسری بوده ایم که برای جمع آوری الماس و راه یابی به مراحل بالاتر، خود را به دروغ مونث معرفی کرده و با فریب سایر کاربران در فضای مجازی با دروغ های متعدد نقش یک دختر را بازی می کند که این امر در آینده می تواند بحرانهای روحی و روانی برای این فرد ایجاد مشکل کند چرا که علی رغم باور عمومی «ناشناخته بودن در فضای مجازی» در حقیقت فضای سایبر فضای صفر و یک بوده و کلیه اقدامات و ردپای کاربران به صورت دیجیتال و مستند باقی می ماند.

این مسئول با اشاره به چتهای اینگونه افراد در شبکه های اجتماعی با دیگر کاربران گفت: برخی کاربران با اهداف شوم و پلید از این کاربر تقاضای ارسال تصاویر غیراخلاقی و غیره داشتند تا الماس بازی یا شارژ اینترنت به وی ارسال کنند.

سرهنگ آذردرخش با اشاره به این دست ساده انگاری های نوجوانان در فضای سایبر به خانواده ها توصیه کرد: خانواده ها بایستی با هوشیاری بیشتری مراقب فعالیت آنلاین فرزندان خود باشند حتی اگر این فعالیت حضور در شبکه های اجتماعی یا بازی آنلاین یا آفلاین باشد؛چرا که تهدیدات فضای سایبر علیه کودکان و نوجوانان بی شمار است.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه غفلت از فرزندان در فضای سایبر می تواند مشکلات متعددی را برای فرزندان و خانواده ها فراهم آورد، گفت: ضرورت دارد که خانواده ها با افزایش دانش((ITفناوری اطلاعات و سواد رسانه ای از ایجاد و عمیق تر شدن شکاف بین نسلی جلوگیری کنند.

وی شکاف نسلی عمیق بین والدین و فرزندان در خصوص فضای سایبر را چالشی دانست که می تواند آینده و سلامت فرزندان را به خطر اندازد.

سرهنگ آذردرخش در پایان با اشاره به آدرس سایت و ایمیل پلیس فتا آن را دریچه ارتباطی با شهروندان خواند و اظهار داشت : پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند

تعداد بازدید از این مطلب: 67
برچسب‌ها: پلیس فتا , جوانان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 2 ارديبهشت 1395
نظرات
  ارتش متجاوزان را سخت تنبیه می‌کند/ قدرت ما مبتنی بر دکترین بازدارندگی است

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم دیدار با وابستگان نظامی کشورهای همسایه به مناسبت 29 فروردین روز ارتش که در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزارشد، گفت: سیاست های جمهوری اسلامی ایران بر مبنای کرامت انسان ها، توسعه اصل برابری، عدالت و رعایت حقوق متقابل در مناسبات بین الملل و تحکیم و گسترش روابط دوستانه با همه کشورها و ایجاد وحدت و همدلی بین اقوام، مذاهب و ادیان مختلف بنا نهاده شده است.

وی افزود: ایران کشوری پهناور و مقتدر است که با همه ملل و کشورهای صلح دوست و پایبند به روابط و مناسبات عادلانه و بشردوستانه دارای روابط مستحکم بوده و بالعکس مخالف قدرت های استعماری، زورگو و متجاوز به حقوق دولت ها، ملت ها و انسان ها است.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: صلح و دوستی با همسایگان و توسعه روابط و مناسبات دوجانبه با سایر کشورها سرلوحه سیاست خارجی و دیپلماسی نظامی ما و جزء لاینفک راهبردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی ادامه داد: مدت هاست که در اقصی نقاط جهان به ویژه در شمال آفریقا و جنوب غرب آسیا، با توطئه استعمارگران، افراطی گری و اقدامات وحشیانه تروریستی و جنگ های نیابتی به منظور تجزیه کشورهای اسلامی، ضربه زدن به اسلام و غارت و چپاول سرمایه ها و منابع انرژی منطقه، در حال طرح ریزی و اجراست و مجموعه ای از تروریست ها اعم از عناصر افراطی القاعده، داعش، جبهه النصره، احرار الشام، بکوحرام و سایر گروهک های تروریستی با تحریک و پشتیبانی برخی از دولت های ناآگاه منطقه و هدایت و حمایت کشورهای به ظاهر متمدن و طرفدار حقوق بشر، برابر سناریوهای ابلاغی از سوی نظام سلطه و همراهی کشورهای مرتجع منطقه در حال جنایت علیه بشریت در کشورهای سوریه، عراق، یمن، لیبی، افغانستان، پاکستان، لبنان و نیجریه است.
 
امیر پوردستان افزود: امروز در پی سیاست‌های غلط و دخالت‌های نابه جای قدرت‌های زیاده طلب اکثرکشورهای جهان درگیر مبارزه با پدیده شوم اقدامات تروریستی هستند و بهای سنگینی را بدین منظور تحمل می نمایند، از اینرو قتل عام زنان و کودکان، تخریب زیرساخت‌های مهم اقتصادی، ویرانی شهرها و هجوم آوارگان به سایر کشورها و شیوع بیماری ها و مرگ و میر انسان‌های بی گناه ناشی از پدیده شوم تروریسم است.
 
وی همچنین گفت: تروریست و افراطی گری پدیده ای منطقه ای نیست که فقط دولت ها  و ملت های منطقه ما با آن مواجه باشند، امروزه افراطی گری و تروریست یک پدیده و مشکل جهانی است که بسیاری از کشورهای جهان حتی اروپایی ها نیز دچار آن هستند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش در این رابطه گفت: بنابراین اگر امروز در سوریه، عراق، یمن، لیبی، افغانستان و نیجریه و سایر کشورها سرکوب نشوند دامنه فعالیت های مخرب آن ها به سایر کشورهای جهان از آسیای میانه گرفته تا اروپا و آمریکا نیز گسترش خواهدی یافت.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 2 ارديبهشت 1395
نظرات
  بزرگداشت شهید شیرودی باحضور فرماندهان هوانیروز در محل شهادت این خلبان برگزار می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سرهنگ رفیعی دبیر قرارگاه راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری مراسم سالروز شهادت شهید شیرودی در استان کرمانشاه خبر داد.

سرهنگ رفیعی با اعلام این خبر گفت: به مناسبت سالروز شهادت شهید خلبان علی اکبر شیرودی، مراسمی در محل شهادت این شهید گرانقدر در یادمان شهید شیرودی شهرستان سرپل ذهاب با حضور مسئولین کشوری و لشکری، زائران و کاروان‌های راهیان نور و نیروهای هوانیروز برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم امیر قربانی فرمانده پایگاه هوانیروز کرمانشاه به زائرین راهیان نور خیرمقدم گفته و در ادامه امیر یاری فرمانده هوانیروز کشور سخنرانی خواهد داشت.

سرهنگ رفیعی همچنین از حضور خانواده‌های معظم شهدای هوانیروز به ویژه خانواده شهید شیرودی در این مراسم خبر داد و گفت: فرزند برومند این شهید والامقام، مهندس ابوذر شیرودی نیز در این مراسم برای حاضرین سخنرانی خواهد کرد.

دبیر قرارگاه راهیان نور آجا ضمن اشاره به مجاهدت‌های بی شمار هوانیروز قهرمان در دوران دفاع مقدس گفت: نیروهای هوانیروز بدون هیچ استراحتی پروازهای بی شماری را انجام دادند و بحمدالله به پیروزی هم رسیدند و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کردند که همگی مصداق مالک اشتر بودند.

رفیعی از استقرار چهار نفر از راویان زبده ارتش در یادمان‌های شهید شیرودی و پادگان ابوذر و همچنین پرواز بالگردهای هوانیروز در روز مراسم و گلباران یادمان شهید شیرودی و پادگان ابوذر خبر داد و افزود: در کنار مراسم بزرگداشت شهید شیرودی، میزبان کاروان‌ها و زائرین راهیان نور در پادگان ابوذر هستیم که این پادگان بعنوان نقطه یادمانی و محل اسکان کاروان‌های راهیان نور شهید صیاد شیرازی و همچنین برپایی نمایشگاه راهیان نور آماده میزبانی و ارائه خدمات به زائران شهدا است.

لازم به ذکر است که مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید شیرودی راس ساعت 15:30 روز پنجشنبه 9 اردیبهشت در استان کرمانشاه، شهرستان سرپل ذهاب، یادمان شهید شیرودی برگزار خواهد شد.
 

تعداد بازدید از این مطلب: 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 5 ارديبهشت 1395
نظرات
  انتصاب فرمانده جدید دژبان کل ارتش

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، مراسم تودیع و معارفه فرمانده کل دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور معاون اجرایی ارتش امیر سرتیپ محمودی در صبحگاه عمومی دژبان ارتش برگزار شد.

در این مراسم امیر سرتیپ محمودی، معاون اجرایی ارتش در جمع فرماندهان، مسئولان و کارکنان دژبان آجا ضمن عرض تسلیت سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) گفت: دژبان یکی از اجزای بنیادی و کلیدی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که مأموریت های مختلفی بر عهده دارد.

امیر سرتیپ محمودی در ادامه افزود: دژبان ارتش در طول سال های دفاع مقدس، به ویژه در نگهداری هزاران اسیر جنگی از دشمن بعثی، کارنامه ارزشمندی از خود به یادگار گذاشته و پس از پایان جنگ نیز در امر برقراری نظم و انضباط در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران فعالیت های چشمگیری داشته و توانسته اقتدار ارتش را به نمایش بگذارد.

وی در ادامه ضمن تشکر از زحمات  فرمانده اسبق دژبان ارتش گفت: امیر سرتیپ دوم دولت رمضان زاده در دوران جنگ تحمیلی و در مسئولیت های مختلفی که برعهده داشته؛ خصوصاً 11سال فرماندهی دژبان آجا کارنامه زرینی از خود به جای گذاشته است.

معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان این مراسم، سرهنگ سید محمد رضا حسینی را به عنوان فرمانده دژبان کل ارتش معرفی کرد و افزود: سرهنگ حسینی فرمانده‌ای مقتدر و متعهد است؛ که ان‌شاءالله در این سمت جدید همانند گذشته توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 118
برچسب‌ها: ارتش , دژبان , فرمانده ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 5 ارديبهشت 1395
نظرات
  برگزاری رزمایش

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با  خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، از برگزاری رزمایش بیت المقدس با محوریت مقابله با گروههای تکفیری-تروریستی در منطقه عمومی اصفهان خبر داد.

وی در خصوص دیگر ابعاد رزمایش بیت المقدس گفت: در این رزمایش تلاش ما بر این است تا جمعی از دانش آموختگان دانشکده افسری دوره‌های مختلف را در تمامی رسته‌ها وارد عمل کنیم، تا بدین ترتیب آموزش‌هایی را که در طول یکسال گذرانده‌اند را در یک کلاس آموزشی مبتنی بر عمل و همچنین صحنه بزرگ رزمایش تجربه کنند.

امیر پوردستان با اشاره به رصد مداوم تهدیدات منطقه‌ای افزود: آنچه که در این رزمایش تحت نظر است ایجاد ظرفیت‌های دفاعی لازم متناسب با نوع تهدیدات است، لذا با توجه به اینکه تهدیدات امروز با چهره جنگ‌های نیابتی خود را بروز می‌دهند و بازیگران آن گروه‌های تکفیری-تروریستی هستند؛ نیروی زمینی به منظور آمادگی هرچه بیشترمتناسب با این مدل تهدید رزمایش بیت المقدس را برگزار می‌کند.

وی در خصوص استعدادها و ظرفیت‌هایی که مقرر شده تا در این رزمایش به کارگرفته شوند افزود: در این رزمایش از نیروهای چابک و چالاک که از قابلیت انعطاف پذیری لازم برخوردارند استفاده می‌کنیم و همچنین طبق برنامه مقرر شده تا از تمامی ظرفیت‌های رسته‌ای نزاجا؛ اعم از پیاده، زرهی، توپخانه، مهندسی و ظرفیت عظیم بالگردی در این رزمایش استفاده شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش پیش از این در نشست خبری در خصوص این رزمایش گفته بود؛ سوم خرداد ماه سال جاری همزمان با سالگرد عملیات آزادسازی خرمشهر رزمایش بیت‌المقدس در منطقه عمومی اصفهان برگزار می‌شود؛ که فضای این رزمایش کاملا دفاعی و امنیتی بوده و متناسب با تهدیدات نوین تدوین شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 5 ارديبهشت 1395
نظرات
  سامانه پدافندی

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی دفاع پرس، یکی از مهمترین وظایف ذاتی نیروی زمینی ایجاد پوشش هوایی امن در ارتفاع کم برای نیروهای پیاده در صحنه رزم است، تا با کمترین تلفات به پیشروی خود در عمق خاک دشمن ادامه دهند، نیروی زمینی ارتش چندی پیش در همین راستا از دستاورد جدید خود با نام سامانه پدافندی57 میلیمتری "بهمن" رونمایی کرد.

مدل روسی این سامانه پدافندی که در ارتفاع پست کابرد دارد پیش از این بر روی خودروهای زرهی منصوب بود و به همین دلیل قدرت سنگین آتش آن موجب اختلال در برخی سیستم‌ها شده و از طرفی فشار ناشی از شلیک پی در پی صدماتی را به این سامانه وارد می‌ساخت و پایداری و استقرار آن را در زمان شلیک با مشکل مواجه می‌کرد. از اینرو نیروی زمینی با تعبیه مدل جدید این سامانه بر روی خودروهای سنگین (تریلی) و ایجاد جک‌های هیدرولیکی در چهار طرف آن، توانست تا حدود بسیار زیادی این نواقص را برطرف کرد. 


توپ 57 میلیمتری منصوب بر خودروی زرهی

با تغییراتی که در مدل جدید سامانه بهمن 57 صورت گرفته است این سامانه پدافندی قابلیت جابه جایی سریع و اسکان بهتر با استفاده از دو جک قوی در کناره‌ها و انتها، این سامانه را به یک سامانه خودکششی موثر و تعیین کننده در صحنه نبرد تبدیل کرده است.

*سامانه بهمن 57 با قابلیت درگیری با انواع بالگردها و جنگنده بمب‌افکن‌های متخاصم

براساس این گزارش سامانه پدافندی بهمن 57 قادر به درگیری با انواع بالگردها است و با قدرت آتش سنگینی که ایجاد می کند، می‌تواند جنگنده بمب افکن‌های دشمن را در ارتفاع پست مورد اصابت قرار دهد. همچنین این سامانه به‌طور ویژه قابلیت درگیری و مقابله با انواع موشک‌های کروز زمینی و دریایی را که بدلیل پرواز در ارتفاع کم از چشم رادارهای مخفی می‌ماند را دارا است.

 



* قابلیت مقابله با کروزهای رادار گریز در ارتفاع پست

اگرچه سالها از ساخت و بکارگیری این سامانه پدافندی می گذرد، اما این سامانه‌ها همچنان در شبکه یکپارچه پدافندی کشورهای مختلف حضور دارند، یکی از دلایلی که باعث ماندگاری این نوع سامانه‌های دفاعی  در چرخه پدافندی شده است، قابلیت مقابله با کروزهای رادار گریز است که در ارتفاعی بین 10 الی 30 متر پرواز می کنند.

امیر «حسام‌الدین عباسپور» فرمانده گروه 99 پدافند نیروی زمینی ارتش چندی پیش در گفت‌وگویی خبرنگار دفاع پرس؛ از اتصال انواع توپهای پدافندی این نیرو به سامانه‌های راداری شبکه یکپارچه پدافند هوایی خبر داد که این موضوع بر قابلیت های این سامانه ها در شناسایی، رهگیری و انهدام اهداف می‌افزاید.

* بهره گیری ازسیستم‌های راداری و اپتیکی در سامانه پدافندی "بهمن"

این سامانه دولول که در ارتش های دنیا با این نام اختصاری zsu57 شناخته می شود با بهره گیری از رادار برد موثر جزو با سابقه‌ترین سامانه‌های پدافندی محسوب شده، به طوری که در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز از سوی دو طرف مورد استفاده قرار می‌گرفت. و با توجه به برد مناسب، نواخت تیر بالا و بهره‌گیری از رادار برای ردیابی اهداف، توان ایجاد آتش مؤثر، هنوز هم در شبکه دفاع هوایی کشور مشغول به خدمت است.
 


 نمایشگر سامانه کنترل آتش توپ در حالیکه روی هدف قفل کرده است

سرعت خروج گلوله از لوله این سلاح حدود 1000 متر بر ثانیه است و این سامانه علاوه بر رادار برای هدایت سلاح از یک سامانه اپتیکی نیز بهره می برد. همچنین قدرت نواخت تیر پایدار این توپ بهینه شده شلیک 120 گلوله در دقیقه است که با توجه به کالیبر آن مقادیر قابل توجهی برای این سلاح محسوب می‌شود.


 

* پیشینه تاریخی بهره‌گیری از سامانه 57 میلیمتری در بلوک شرق

اولین مدل این سامانه در سال 1951 طراحی و در 1955 در ارتش روسیه وارد خدمت شد و برای نخستین بار نیز در رژه سال 1957 ارتش سرخ در مسکو مشاهده گردید . این سامانه در خطوط مقدم لشگرهای تانک و موتوریزه ارتش شوروی سابق مشغول به خدمت شد اما بعدها توسط سامانه موثرتر و پیشرفته تر ZSU-23-4 جایگزین گردید.

تعداد بازدید از این مطلب: 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 5 ارديبهشت 1395
نظرات
   

 


 
دستور فرمانده کل قوا‌ برای انجام مأموریت‌های مستشاری ارتش در کنار سپاه

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، به نقل از روابط عمومی ‌وزارت دفاع‌، امیر سید‌کمال پیمبری معاون آموزش نیروی زمینی ارتش در جمع مدیران و کارکنان ‌وزارت دفاع با گرامیداشت یاد و نام حضرت امام و شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: انقلاب شکوهمند اسلامی در کشوری روی داد که جزیره ثبات آمریکا بود و طبیعتاً ارتش ایران نیز وظیفه‌ای جز حفظ این ثبات نداشت و همه هزینه‌های مادی رژیم گذشته نیز بر اساس همین وظیفه به پای ارتش ریخته شده بود.

وی ‌با اشاره به اینکه از دست دادن ارتش ایران ‌تنها یکی از خسارات سنگین نظام سلطه به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی بود‌، افزود: دشمن با آگاهی از این موضوع تلاش همه‌جانبه‌ای را برای انحلال ارتش آغاز کرد، اما حضرت امام خمینی (ره) که ‌پیش از انقلاب توانسته بود‌ با برخی چهره‌ها که بعدها در رأس ارتش قرار گرفتند‌، ارتباط داشته باشند‌ این توطئه شوم را خنثی کردند‌.

معاون آموزش نیروی زمینی ارتش ‌با اشاره به اینکه نظام سلطه از همان فردای انقلاب‌، مرزهای کشور را نا‌امن کرد‌، ادامه داد: در آن مقطع سپاه هنوز شاکله خود را نیافته بود، لذا تنها نهادی که می‌توانست منسجم مقابل این توطئه بایستد‌‌ ارتش بود‌.

وی اضافه کرد‌: از 46 هزار شهید ارتش‌، بیش از 2 هزار نفر آنان مربوط به فاصله زمانی پیروزی انقلاب تا آغاز جنگ تحمیلی است که این موضوع‌، از یک طرف نشان‌دهنده اهمیت مقابله حضرت امام با انحلال ارتش و از یک طرف نقش و کارکرد ارتش در آن مقطع است‌.

‌پیمبری ‌مقطع فرار بنی‌صدر و شکل‌گیری عملیات‌های بزرگ را ‌تجربه‌ای ارزشمند از همگرایی ارتش و سپاه توصیف ‌کرد و گفت: در طول دفاع مقدس‌‌ عملیات‌های بزرگی چون آزادی خرمشهر و فتح فاو را داشتیم که امروز در برخی از دانشگاه‌های نظامی جهان تدریس می‌شود‌.

وی ‌با تأکید بر اینکه هشت سال دفاع مقدس سبب شد‌ تا ‌کسی فکر تجاوز به ایران را در خاطرش نپروراند‌، تصریح کرد‌: جوانان مراقب باشند در محاسبات‌شان اشتباه نکنند ‌چرا که چیزی به نام «همه گزینه روی میز است» وجود ندارد.

پیمبری در بخش دیگری از سخنانش ‌از ارتش به عنوان نهادی مکتبی و ارزشی‌، صاحب دانش روز‌، باتجربه‌، کارآمد‌، فرمانبردار و متدین و حزب‌الهی نام برد و با اشاره به شرایط منطقه‌، شیطنت‌های نظام سلطه در غرب آسیا را بخشی از تلاش آنان برای جلوگیری از نفوذ انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ارتش به آن توان و بالندگی رسیده که بنا به تدبیر و دستور فرمانده معظم کل قوا‌ در مأموریت‌های مستشاری نیز حضور پیدا کرده و در کنار سپاه پاسداران‌ به ایفای نقش بپردازد‌.

وی ‌به ذکر خاطره ای از امیر سپهبد صیاد شیرازی پرداخت و ادامه داد: زمانی سرودی را آماده کرده بودیم که در آن آمده بود ‌ارتشی و سپاهی‌، دو لشکر الهی اما شهید صیاد گفت‌ بگویید ‌یک لشکر الهی‌.

معاون آموزش نیروی زمینی ارتش در پایان سخنان خود با اشاره به دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: امروز اگر نیروهای مسلح اقتدار و توانمندی خود را به رخ دشمن می‌کشند ‌نتیجه تفکر انقلابی‌، دانش و تلاش شبانه‌روزی دانشمندان و یکایک کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است‌.

تعداد بازدید از این مطلب: 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 5 ارديبهشت 1395
نظرات

افسران - ◄ لباس قالب اندام آقایان

تعداد بازدید از این مطلب: 98
برچسب‌ها: اسلام , پوشش , آقایان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 5 ارديبهشت 1395
نظرات
افسران - تشییع پیکر دو شهید مدافع حرم ارتش انجام شد
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
مدافعان حرم "صادق شیبک" و "حسین همتی" از تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حرم حضرت زینب(س) و حین مبارزه با تروریست‌های تکفیری اخیرا به شهادت رسیدند در این مراسم  که در دو استان "گلستان" و "البرز" انجام شد پیکر "شهید حسین همتی" و  "شهید صادق شیبک" تشییع شد
تعداد بازدید از این مطلب: 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 5 ارديبهشت 1395
نظرات

همزمان با فرارسیدن ولادت با سعادت امیرمومنان، حضرت علی (ع) فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در  محل ستاد فرماندهی کل ارتش در جلسه‌ای صمیمی با فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند.به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این دیدار صمیمانه که ظهر امروز چهارشنبه ( اول اردیبهشت ماه 1395) و به مناسبت فرارسیدن اعیاد ماه مبارک رجب، تحت عنوان «جلسه اخوت» در محل ستاد فرماندهی کل ارتش برگزار شد، فرماندهان عالی رتبه ارتش و سپاه در نشستی صمیمی با یکدیگر به گفت و گو پرداختند و در پایان با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر جلسه را به پایان رساندند.

تعداد بازدید از این مطلب: 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : صادق
تاریخ : یک شنبه 5 ارديبهشت 1395
نظرات

محمدرضا باهنر در جمع مردم بروجرد در حسینیه علوی، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره درگیر یک جنگ تمام عیار با استکبار بود و شاید بتوان گفت که از سال 42 که امام(ره) پرچم اسلام ناب را بلند و نهضت خود را آغاز کرد و برای استقلال کشور همت شد از آن زمان جنگ آغاز شده و در هر روز و هر برهه زمانی جنگها رنگ و لعابی خاصی دارند.

وی با بیان اینکه امروز مهمترین دغدغه دشمنان، استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی مردم است، اظهار کرد: ملت غیور ایران اسلامی در طول این سال‌ها به جلو حرکت کرده‌اند و توانمندی‌های خود را در بخش‌های مختلف نشان داده‌اند.*این پیشرفت‌ها در بعد علم و فناوری، تجهیزات نظامی، خودکفایی اقتصادی و بهداشت و درمان بسیار گسترده بوده است به‌طوری‌که موشک‌های بالستیک ایران امروز تمامی خاک اسراییل را زیر سیطره خود دارند.

تعداد بازدید از این مطلب: 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود